maanantai 13. joulukuuta 2010

Bjarne Kallis ja Hannes Manninen

Hallituksen esitys valtion talousarvioksi vuodelle 2011 Hallituksen esitys vuoden 2011 talousarvioesityksen (HE 126/2010 vp) täydentämisestä
(PTK 130/2010 vp)

Kallis: "Minä olen aivan varma siitä, että seuraava eduskunta päättää pankki- ja luottolaitosten verosta. Missä muodossa, minä en tiedä, minä olen ja moni teistä - oikeastaan kaikki - olemme eläneet sitä aikaa, jolloin pankissa perittiin lainoista 1,6 prosenttia varainsiirtoveroa, tai siihen aikaan leimaveroa, ja pankki peri myöskin luotonvarausprovision. Kyllä silloinkin lainoja otettiin, mutta kyllä se pikkasen rajoitti sitä luoton kysyntää, kun piti maksaa leimaveroa ja luotonvarausprovisiota, mutta ei meillä mitään pankkikriisiä ollut. (Ed. Mannisen välihuuto) Ei meillä mitään pankkikriisiä ollut, ja minä olen melko vakuuttunut, ed. Manninen, että vähän vastaavanlainen vero tulee seuraavalla kaudella voimaan. (Ed. Mannisen välihuuto) - Sanoitteko te, että selvä? (Ed. Manninen: Sehän on täysin mahdollista!) - Se on täysin selvää. (Naurua ja välihuutoja)"

Ei kommentteja: