keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Erkki Pulliainen

Lakialoite: Laki isyyslain 22 ja 34 §:n muuttamisesta
(PTK 81/2009 vp)

Janina Andersson: "Mutta se täytyy myös meidän kaikkien oikeasti tietää ja se tiedetäänkin, että henkilöresurssit oikeusministeriössä eivät ole kovin suuret. Viimeksi tänään taas talousvaliokunnassa oli tämä pikavippilaina esillä, ja sitähän on kauan odotettu ja sitä on vaan tehty hyvin ja hitaasti, koska ei ole niin montaa valmistelijaa. Se ei ole pahaa tahtoa, jos sanoo, että ei ole niin montaa henkilöä, jotka tekevät sitä hyvää ja laadukasta työtä, koska se ei varmaan ole kenenkään tavoite, että tänne lait tulevat edestakaisin korjattavaksi koko ajan. Kun tehdään, tehdään hyvää työtä ja laadukasta työtä."

Valiokuntakäsittelyssä teen kaikkeni, niin kuin sanoin, että se tulisi käsittelyyn, mutta olen yrittänyt selvitellä, mitkä ovat minun resurssini. Siinä on myös se, että minä en ole mikään kaikkivaltias millään lailla vaan se on valiokunta aina, joka tekee demokraattisesti päätöksiä. Minä olen vain yksi ihminen, joka yrittää yhteen suuntaan mennä."

Pulliainen: " - - Sitten hyvin pragmaattiseen puoleen. Kun on hiukan kokemusta tästä eduskuntatyöstä ja valiokunnan johtamisesta ja ruuhkaisessa valiokunnassa vielä kaiken lisäksi ja sitten kun olen itse kerännyt 168 nimeä ja toistasataa nimeä muutamaan kertaan ja kun sielultani olen ehdottomasti vallankumouksellinen, revoluutioheppu kerta kaikkiaan, niin minä mielelläni pistäisin myöskin meidän ministerimme johtaman oikeusministeriön tässä järjestykseen, jos olisin tekijänä, hyvin pragmaattisella tavalla. Se tapahtuu seuraavalla tavalla, ed. Uotila. Teillä on tämä lakialoite siellä koneessanne ilmiselvästi sähköisessä muodossa. Te täydennätte sen sillä tavalla, että nimen Kari Uotila/vas jälkeen tulee Petri Salo/kok jne., kaikki ne nimet, mitkä tässä on, ja te käytte järjestyksessä täällä keräämässä ne nimet uudestaan ja sen jälkeen tulette meille, jotka olemme jääneet tämän listan ulkopuolelle, hakemaan nämä nimet ja saatte tähän 150 nimeä noin kättelyssä. Sen jälkeen käymme tämän keskustelun uudestaan ja ed. Janina Andersson keksii uudet perustelut. (Naurua)"

Ei kommentteja: