torstai 13. lokakuuta 2011

Merja Kyllönen

Hallituksen esitys eduskunnalle valtion talousarvioksi vuodelle 2012
(PTK 52/2011 vp)

"Se, mikä nostettiin esille useammassakin puheenvuorossa jo aikaisemmin - pahoittelen sitä, että en ehtinyt vastata esimerkiksi edustaja Tossavaisen kysymykseen, ja nyt sitten edustaja Hongisto nosti asian esille liittyen polttoaineveroon ja raskaan liikenteen kannattavuuteen - niin kaikessa hulluudessa, kun puhutaan satelliittipaikanteisesta järjestelystä, minun ajatukseni on ollut se, että liikenteen hinnoitteluun tuodaan kokonaan uusi ajattelu, että meillä ei todellakaan luoda uusia maksuja olemassa olevien verojen tai maksujen päälle, vaan meille luodaan kokonaan uudenlainen järjestelmä. Se vaatii kyllä meiltä eduskunnassakin aika innovatiivista ajattelua, ja minä toivon, että te uskallatte kysyä, ihmetellä, ja minä lupaan, että tämän illan jälkeen teille jokaiselle toimitetaan lyhyt tiedote ja minun avaukseni siitä, mitä minä oikeasti tämän satelliittiperusteisen tiemaksun pohjalta olen tarkoittanut. (Välihuuto) - Sieltä mukistaan jo sitä tietullia taas. Minä annan piiskaa tästä, kun ruuhkamaksut ja satelliittipaikanteinen tiemaksujärjestelmä ovat kaksi eri asiaa kuitenkin. (Välihuuto: Kuitenkin vähän malttia!) Ei pidä takertua lillukanvarsiin ennen kuin on päästy edes keskustelemaan siitä kokonaisuudesta. (Matti Saarinen: Ei poliisia saa lyödä!) - No, minä suutelen sitten sitä poliisia, niin menee paremmin viesti perille. (Naurua)"

Ei kommentteja: