keskiviikko 14. joulukuuta 2011

Ben Zyskowicz

Hallituksen esitys valtion talousarvioksi vuodelle 2012 yms.
(PTK 86/2011 vp)

"Herra puhemies! Nyt haluan kiittää edustaja Lintilää, koska hän on ensimmäinen keskustan edustaja, joka tässä verokeskustelussa nyt puhuu totta. Eli keskusta kiristää hallituksen esitykseen verrattuna yli 2 000 euroa kuussa tienaavien verotusta. Ajatelkaa: 2 000 euroa kuussa tienaavien verotusta! Onko 2 000 euroa kuussa tienaava suurituloinen? Edustaja Kiviniemi edellisessä vastaavassa väittelyssä kertoi, että hän ei ole nähnyt sairaanhoitajia, jotka tienaavat 68 000 vuodessa. En minäkään, mutta edustaja Kiviniemi, minä olen nähnyt sairaanhoitajia, jotka tienaavat yli 2 000 euroa kuussa. Minä olen nähnyt poliiseja, jotka tienaavat yli 2 000 euroa kuussa. Olen nähnyt opettajia, lastentarhanopettajia, kirjastonhoitajia - maatalouslomittajia en ole nähnyt enkä maatalousteknikoita, (Naurua) mutta sellaisiakin on olemassa - eli: minun perusväitteeni on, että hallituksen esitykseen verrattuna te kiristätte tavallisten, keskituloisten suomalaisten palkansaajien verotusta. Tätä väitän, ja nyt te myönsitte, että väitteeni on tosi."

Ei kommentteja: